טיפול במחלות עור באמצעות פוטותרפיה

תוכן עניינים

פוטותרפיה היא אחד הטיפולים הנפוצים ביותר למחלות עור כמו אקנה, פסוריאזיס, ויטיליגו ויבלות.

הטיפול בפוטותרפיה מתבצע באמצעות אור. זוהי דרך בטוחה ויעילה לטיפול במחלות עור רבות כמו אקנה, פסוריאזיס, ויטיליגו ורוזציאה.

ניתן להשתמש בפוטותרפיה במגוון דרכים לטיפול במחלות עור. זה יכול לשמש כטיפול חלופי לאקנה, פסוריאזיס, ויטיליגו ורוזציאה. זה יכול לשמש גם כטיפול משלים במקרים חמורים יותר של מצבים אלה.

הצורה הנפוצה ביותר של פוטותרפיה נקראת פוטוכימותרפיה המשתמשת במקורות אור למתן קרינת UVB או UVA לחולים. ישנן גם שיטות פיזיות כמו קריו-כירורגיה המשתמשת בחנקן נוזלי או בטמפרטורות קרות עזות ליד פני העור כדי להרוס תאים לא רצויים הגורמים לתסמיני מחלה.

פסוריאזיס ופוטותרפיה

פסוריאזיס היא הפרעת עור כרונית הגורמת לכתמים אדומים וקשקשים על העור. ניתן לטפל בפוטותרפיה, שהיא סוג של טיפול באור המשמש לטיפול בפסוריאזיס.

השימוש בפוטותרפיה בטיפול בפסוריאזיס קיים כבר שנים והוכח כיעיל. עם התקדמות הטכנולוגיה, פוטותרפיה יכולה להיעשות מרחוק באמצעות מנורות דיודה פולטת אור (LED).

ישנם יתרונות רבים של שימוש במנורות LED לטיפול בפוטותרפיה על פני מנורות UVB מסורתיות. אלה כוללים פחות חשיפה לקרינת UV, עלות אנרגיה מופחתת ויכולת לספק טיפולים בבית או בעבודה.

לאיזה עוד מחלות מתאים הטיפול בפוטותרפיה?

פוטותרפיה היא טיפול המשתמש באור לטיפול במגוון מחלות. זה משמש לטיפול בכמה הפרעות עור והוא יכול לשמש גם למחלות אחרות כמו סוכרת, דיכאון ונדודי שינה.

פוטותרפיה שימשה במשך מאות שנים. הוא שימש לראשונה במצרים על ידי המצרים הקדמונים כבר בשנת 3100 לפני הספירה. בשנות ה-1800, התגלה שלאור השמש יש את הכוח לרפא מחלות ומחלות רבות.

סוגים שונים של טיפולי פוטותרפיה כוללים טיפול UVB, טיפול UVA וטיפול LED.

אהבתם? שתפו!

ההיסטוריה של הדיור המוגן

הדיור המוגן התפתח עם זרימות ההיסטוריה, ועם השינויים בצורות החיים שלנו. הגדלת האוכלוסייה, האורבניזציה, ההתקדמות הטכנולוגית ועצם מהלך הזמן – כולם שפעו על מהלך ההתפתחות

קרא עוד »