מה זה ניסוים קליניים?

תוכן עניינים

ניסויים קליניים הם מחקרים מדעיים שבודקים תרופה, מכשיר רפואי או הליך חדש בבני אדם כדי לראות אם הם בטוחים ויעילים. הם בדרך כלל מערבים קבוצה של אנשים שמקבלים את הטיפול החדש וקבוצה אחרת של אנשים שמקבלים את הטיפול הסטנדרטי.

ניסויים קליניים נערכים כדי לקבוע אם התערבות רפואית בטוחה ויעילה. הם עוקבים אחר תהליך הכולל עיצוב מחקר, גיוס מטופלים, רנדומיזציה, הקצאת טיפול, איסוף נתונים וניתוח.

ניסוי קליני יכול להיות ניסוי התערבותי או ניסוי תצפית. ניסויים התערבותיים כוללים הכנסת התערבות חדשה לגוף על מנת לבדוק את השפעתה על התקדמות המחלה או תוצאות בריאותיות אחרות. ניסויים תצפיתיים משווים קבוצות שונות של אנשים עם מאפיינים דומים כדי לגלות כיצד קבוצה אחת שונה מהאחרת מבחינת תוצאות בריאותיות.

איך אפשר להרשם לניסוי קליני?

ניסויים קליניים הם תהליך שיכול להיות קשה להבנה ולנווט. במאמר זה נסקור כיצד להירשם לניסוי קליני, מה התהליך ולמה הוא חשוב.

הרשמה לניסוי קליני עלולה להיות מבלבלת. ייתכן שלא תדע מה אתה רוצה או צריך לפני שתתחיל בתהליך. או אולי אינך יודע אילו ניסויים זמינים או היכן למצוא אותם. מאמר זה יכסה כמה מהשאלות הנפוצות ביותר שיש לאנשים כאשר הם מנסים להירשם לניסוי קליני.

איך אני נרשם לניסוי קליני?

ישנן שתי דרכים: או דרך הרופא או ספק שירותי הבריאות, או מקוון דרך אתר הרשמה פתוח כמו TrialMatch.gov

האם יש סכנה בהשתתפות במחקר קליני?

אמנם השתתפות בניסוי קליני אינה תמיד מסוכנת, אך היא עלולה להיות מסוכנת אם לא תמלא אחר הוראות הרופא ותנקוט בכל אמצעי הזהירות הדרושים.

אם אתה משתתף בניסוי קליני וחווית השפעות שליליות כלשהן מההשתתפות בניסוי, חשוב לדבר עם הרופא שלך לגבי אפשרויות הטיפול שלך.

אהבתם? שתפו!

ההיסטוריה של הדיור המוגן

הדיור המוגן התפתח עם זרימות ההיסטוריה, ועם השינויים בצורות החיים שלנו. הגדלת האוכלוסייה, האורבניזציה, ההתקדמות הטכנולוגית ועצם מהלך הזמן – כולם שפעו על מהלך ההתפתחות

קרא עוד »