מה זה פסולת רפואית ולהיכן היא מושלכת?

תוכן עניינים

פסולת רפואית היא כל סוג של חומר פסולת שנוצר במהלך אבחון, טיפול או חיסון של בני אדם או בעלי חיים, במחקר הנוגע לכך, או בייצור או בדיקה של חומרים ביולוגיים.

פסולת רפואית נוצרת כאשר בתי חולים ומרפאות נאלצים להשליך דברים כמו מחטים ומזרקים. זה יכול להיות גם מסוכן אם הוא מכיל חומרים זיהומיים כמו HIV/איידס או הפטיטיס. ניתן לזרוק פסולת רפואית למזבלות ולמשרפות.

פסולת רפואית היא הפסולת שנוצרת בתהליך הטיפול הרפואי. זה יכול לכלול כל פסולת מוצקה, פסולת נוזלית, ואפילו תרופות שפג תוקפן.

תהליך פינוי הפסולת הרפואית כולל בדרך כלל שלושה שלבים:

– סילוק חומר לא מדבק

– שריפה או עיקור של חומר זיהומי

– טיפול לפני שחרור לסביבה

האם כל מכון רפואי חייב לפנות את הפסולת שלו?

חובה על כל מכון רפואי לפנות את הפסולת שלו. זה אחד הדברים הכי חשובים שהם צריכים לעשות, וזה לא רק אמצעי זהירות. הפסולת עלולה להיות מסוכנת ועלולה לגרום לפגיעה בסביבה אם היא לא מטופלת.

הפסולת הנוצרת על ידי בית חולים כוללת:

– ציוד רפואי

– דגימות מעבדה

– פסולת מחדרי חולים

– פסולת פתולוגית

מכונים רפואיים מייצרים לרוב פסולת רבה. בין אם זה מהציוד, הכימיקלים, או אפילו מהמזון שנצרך. אחד מסוגי הפסולת הנפוצים ביותר הנוצרים הם פסולת ביולוגית מסוכנת. פסולת ביולוגית מסוכנת מופקת בדרך כלל במעבדות ובמרכזי מחקר. פסולת מסוג זה דורשת תשומת לב וטיפול מיוחדים על מנת לוודא שאינה פוגעת בסביבה או בחיי אדם.

עלינו לשקול שלושה דברים כשמדובר בפסולת ביולוגית מסוכנת:

– כמות הפסולת

– סוג הפסולת

– האם קיימות תקנות או לא

האם חייב להשתמש בשירותי פינוי פסולת מקצועיים?

לא, אינך צריך להשתמש בשירותי פינוי פסולת מקצועיים. אתה יכול לנסות לעשות את זה בעצמך או לשכור איש זבל.

אתה יכול לנסות לעשות את זה בעצמך אם אתה לא עסוק מדי ויש לך זמן פנוי. אבל אם אתה רוצה עבודה יסודית יותר, אז העסקת איש זבל היא האפשרות הטובה ביותר שלך.

התשובה לשאלה זו אינה פשוטה כפי שהיא עשויה להיראות. זה תלוי בסוג הפסולת, בנפח ובתדירות הפינוי.

חלק מהפסולת נחשבת רעילה ויש לפנות אותה כראוי על ידי אנשי מקצוע. זה כולל צבעים, ממיסים, שמנים וחומרים מסוכנים אחרים.

פסולת אחרת ניתנת למיחזור או לשימוש חוזר וניתן לזרוק אותה בבית או בפח המיחזור של המשרד שלך.

פינוי פסולת הוא שירות שאנשים רבים רואים בו כמובן מאליו. לדוגמה, כשמדובר בפינוי פסולת ביתית, אנשים רבים פשוט משליכים את האשפה שלהם בחצר האחורית שלהם ואז קוראים לזה יום. זה אולי נראה כמו דבר נוח לעשות, אבל זה לא בא בלי השלכות.

ישנן כמה השלכות בריאותיות וסביבתיות חמורות מאוד שמגיעות עם סילוק פסולת לא נכון. עובדה היא שבכל פעם שאתם משליכים את הפסולת שלכם בצורה לא נאותה, תמיד יש סיכוי שתגרמו נזק לסביבה או לבריאות שלכם.

אהבתם? שתפו!

ההיסטוריה של הדיור המוגן

הדיור המוגן התפתח עם זרימות ההיסטוריה, ועם השינויים בצורות החיים שלנו. הגדלת האוכלוסייה, האורבניזציה, ההתקדמות הטכנולוגית ועצם מהלך הזמן – כולם שפעו על מהלך ההתפתחות

קרא עוד »

האם יוגה חשובה לבריאות שלנו?

יוגה היא תרגול שקיים כבר למעלה מ-5,000 שנה. זוהי דיסציפלינה פיזית ונפשית שעוזרת לאנשים לשפר את בריאותם ורווחתם. ניתן לראות את חשיבות היוגה ביתרונותיה הרבים.

קרא עוד »